Ernst, nu får du allt skärpa dig.

Så har jag skapat mig en ny blogg, jag som tröttnade på den gamla tradiga biolla.blogg.se

Så, vad ska jag delge.

Kan berätta att vädret är så sjukt varmt att man inte kan vistas utomhus, inte ens en tunn klänning är lagomt klädd för denhär värmen, bikini eller ingenting alls är att rekommendera.
Tänker på min stackars häst i hagen, han måste vara genomsvett. Tack gode gud, för att du gac oss människor aircondition. Och vattenspridare. Seriöst, det finns nog inget härligare än att springa i vattenspridaren för att sen lägga sig och soltorka.

Sitter i köket och framför mig på bordet ligger det en två dagar gammal tidning, kvällsposten för att vara exakt.
över hela framsidan står det med maffiga bokstväver:  ERNST SABOTAGE MOT SOMMARTORPET.
Helt ärligt, finns det inga vettigare  nyheter att förmedla ?
Tillexempel att Sveriges konsumtion av ekologiska varor och sånt ökar trots att de priserna är högre, att vädret i sommar blir bra eller att charlotte perelli mår bra efter sin kollaps men vem fan bryr sig om Ernst och hans tv-tids-sabotage?
Jag vet inte vad jag ska säga.
Mamma som aldrig köper sånadär kvällstidiningar, valde att köpa just denna, eftersom att det på framsidan stod: ERNST SABOTAGE MOT SOMMARTORPET.
För övrigt handlade själva sabotaget om att Ernst har bytt till tv4 ifrån svt1, och så har hans ny program "sommar med Ernst" fått samma TVtid som sommartorpet i svt. Alltså konkurrerar hans nya program med hand gamla program - och detta var visst förstaside-stoff.  HUvA VILKET SABOTAGE ERNST, nu får du allt skärpa dig.
(ja, jag läste hela reportaget. pinsamt)

Nu ska jag gå ut till stallet och ta in min stackars häst, så han får kyla av sig lite. Sen ska jag, mamma och Filippa ut och rida en sväng. Herrejesus. Ridbyxor,stövlar,hjälm,väst. VARMT.

postar senare igen.

See you when I see you.
//Bea

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tja, ja du Ernst får faktiskt skärpa sig hahaha. Man fick sig ett skratt när man läste din blogg du:D

Du får gärna kolla in min och mina kamraters blogg om McDonald´s



Ha en trevlig dag

2008-07-03 @ 20:11:01
URL: http://donkeninside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0