SJ, ni bränner hål i plånkan!

Sitter och kollar resor till Åre.
Måste det vara så himla dyrt att åka till Åre?
Ja, tydligen, eftersom det är "Sveriges hetaste resemål i vintersäsong" säger mamma.
Jaha. Men jag åker inte till åre för att det är vinter! Jag åker till åre för att träffa Emil & Jimmy & Emma.
För att träffa kompisar och för att bara för några dagar slippa sakna dom så förbannat mycket.
Det borde vara så att om man inte ska åka skidor borde tågbiljetterna vara billigare!
Menmen, kosta vad det kosta vill. Jag ska dit!
Vecka 11 blir det.
Eller , jag hoppas det blir vecka 11 för annars kommer inte Jimpa vara i Åretrakten,
& det vore ju för dumt om jag åkte till Åre, och missar att träffa honom.
Han är verkligen en god vän :)
Pratade förresten med Emil igår ( och pratade upp massvis med dyra pengar )
& han har skaffat jobb! Ett riktigt jobb!
I ett kök på en restaurang. Med bra betalt!
Jag känner att jag får större och större krav på mig att söka jobb ,
utan jobb inga pengar. Och utan pengar, inga kul resor.
Plus att Emil kan inte vara mer ansvarsfull än jag! Det känns ju inte bra. :P
Nej, jag får nog ta tag i detdära snart. Dock kommer det inte bli nåt fancy jobb på en fin restaurang,
snarare städerska eller gatsopare eller nåt liknande.

Men innan jag tar tag i mitt liv och söker jobb ska jag åka in till Kalmar och köpa fina kläder.
Det var längesen jag gjorde det! Jag har fått en idé om hur jag vill att en vit t-shirt ska se ut!
Vet bara inte om det finns såna att köpa, får hoppas på det!
Annars blir det att köpa typ och sy själv!
För en sådan t-shirt som jag har i bild under ögonlocken måste jag ha!
Så blir det att kolla skor med. Skor skor skor skor skor.
Och jag ska göra protest mot vintern och snön, för jag ska kolla VÅRskor. :D
Vår is the shit, och jag tänker låtsas att det är vår. Jag blir gladare då.

Nu ska jag hoppa in i duschen, klä mig fint och bli snyggelisnyggsnygg.
Sen in till Kalmaaare.

På återséende,
Fred ut !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0