Give me little time, help me clear up me mind

Så har det gått ännu en dag, hyfsat trevlig.
Första dagen i receptionen avklarad. Känns jättebra.
Trivs bra där, i repan. Trevligt folk och lite kuliga uppgifter !
Bättre än att servera tjuriga gäster, eller laga mat och bränna sig, eller städa äckliga hotellrum.
Repan är min grej ^^ haha. Om någonting inom hotell-restaurang nu är min grej.
Det är ytterst tveksamt.

Fick sluta tidigare idag, så jag var hemma halv tre redan ! Skönt!
Tänkte att jag skulle utnyttja tiden och städa mitt rum, plugga lite o sen sova igen tiden jag missat sova...
Men så blev det förståss inte. Har spenderat eftermiddagen med att göra absolut ingenting,
skrivit lite texter möjligtvis men dom blev skräp så det räknas inte.
Hade tänkt ta en sväng till Malin, men orkade bara inte.
Det är alldeles för blåsigt och kallt för att gå ut.

Appropå att vädret är kallt och blåsigt,
Jag fattar inte hur vädret kunde slå om så plötsligt !
I måndags gick jag ute utan jacka och njööt av fågelkvitter och solen i ögonen.
Idag hade jag dunjacka, vinterstövlar, halsduk - och frös!
Det ahr snöat hela dagen, och grått är det ute med. Fy sjutton.
Sånthär väder tål jag bara inte. Inte alls nåt roligt.
Jag längtar till sommaren.
Kan ni tänka er att sitta på stranden med en iskall öl i handen, ååh jag blir galen när jag tänker på det!
Och jag bor ju i Borgholm på Öland med, då är det ännu bättre!
Borgholm är helt serilst paradiset på sommarn, iallafall enligt mig! Sådetså.

Någon mer som längtar efter sommaren ?

Jag tror allt det,

men nu ska jag sluta tänka på sommaren och ta och börja förbereda mig inför natten och morgondagen.
Packa väskan för att åka hem till fastlandet. Ska bli trevligt.
Bud på shopping på Lördag, eller Måndag. Någon som vill följa med & göra mig sällskap ?

Godnatt, på återseende.

Fred ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0