Att leva en dag i taget är lättare sagt än gjort, men dock nödvändigt.

Jag har aldrig sett mig som någon som alltid vill ha kontroll över saker och ting,
men jag kanske har ignorerat det faktum att jag väldigt ofta faktiskt vill ha kontroll.
Jag vill veta exakt hur det ligger till , så att jag skyddar mig själv eftersom jag då inte behöver tro fel saker.
Men livet är inte så enkelt, man har inte kontroll över allting, och definitivt inte när det gäller känslor.
Jag vill liksom ha det svart eller vitt att såhär är det.
Men det finns nog allt en gråskala däremellan.
Och jag som så stadigt stått fast vid uttrycket "ta en dag i taget" har nog inte riktigt levt upp till det.
Så som jag uppmanat människor och påmint dem om att ta en dag i taget, har själv glömt att göra det!

Jag vill veta hur saker och ting kommer att bli, om jag kommer bli sårad, om jag inte kommer bli det,
om det går si eller så. Men det går inte. Och det är någonting jag idag kommit underfund med och det känns lite jobbigt måste jag säga. Att ta dagarna som de kommer är lättare sagt än gjort,
men jag jobbar på det !

Och idag fångar jag dagen, jag ska inte oroa mig över hur det kommer bli i framtiden.
Det som kommer i framtiden har jag inte en aning om och det är precis så det ska vara.

Just nu mår jag bra, jag mår ritkigt bra. Och det är allt som betyder något!

På återseende
Fred ut
//Bee

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0